Problema cea mare cu masinile din ziua de astazi este ca sunt prea multe si soselele prea proaste, cu cateva exceptii. Numarul prea mare de autovehicule si soferii prea nervosi, prea obositi, prea grabiti a dublat sau chiar a triplat numarul de accidente care au loc zilnic in toata lumea. Masinile moderne au sisteme sofisticate care te pot ghida, te pot ajuta sa reduci efectele unui accident, te pot ajuta sa stii ce destinatii sunt mai bune pentru condus, unde sunt cele mai bune drumuri. Ce nu a reusit nimeni pana acum este sa te ajute sa te feresti de accidente, sa te invete ce manevre sa faci ca sa scapi cu viata din coliziuni sau sa le eviti.
Un robot complex este capabil sa le arate soferilor, prin intermediul noilor tehnologii si unei inteligente artificiale sub forma de software. Fiecare manevra are un anumit final, asa ca robotul analizeaza toate scenariile si prezice exact ce se va intampla. Daca rezultatul e unul dezastruoas pentru sofer si masina, inteligenta artificala preia controlul masinii si o repune pe ruta de siguranta. De exemplu, iarna, daca e gheata pe carosabil, masina va fi redresata la patinare si e refacuta directia de deplasare, modul de rulaj al rotilor. Senzorii folositi pentru procesarea datelor de catre sofware sunt in stare sa analizeze in cateva secunde ce se intampla si sa stabileasca o maniera de actiune, mult mai rapid decat omul. Se mai analizeaza si miscarile rotilor si se intuieste o anumita viteza in functie de destinatia la care vrea sa ajunga soferul, astfel ca deplasarea poate fi controlata total de robot.
De asemenea, inteligenta artificiala a reusit sa stabileasca daca miscarile, manevrele sunt intentionate sau neintentionate si s-a putut corecta rapid o directie gresita prin actiunea imediata dictata de senzorii fixati in diverse parti ale masinii. Timpii de reactie sunt si ei fabulosi, de doar 120 milisecunde fata de cateva zeci de secunde, in cazul reactiei din partea oamenilor.
Un robot complex este capabil sa le arate soferilor, prin intermediul noilor tehnologii si unei inteligente artificiale sub forma de software. Fiecare manevra are un anumit final, asa ca robotul analizeaza toate scenariile si prezice exact ce se va intampla. Daca rezultatul e unul dezastruoas pentru sofer si masina, inteligenta artificala preia controlul masinii si o repune pe ruta de siguranta. De exemplu, iarna, daca e gheata pe carosabil, masina va fi redresata la patinare si e refacuta directia de deplasare, modul de rulaj al rotilor. Senzorii folositi pentru procesarea datelor de catre sofware sunt in stare sa analizeze in cateva secunde ce se intampla si sa stabileasca o maniera de actiune, mult mai rapid decat omul. Se mai analizeaza si miscarile rotilor si se intuieste o anumita viteza in functie de destinatia la care vrea sa ajunga soferul, astfel ca deplasarea poate fi controlata total de robot.
De asemenea, inteligenta artificiala a reusit sa stabileasca daca miscarile, manevrele sunt intentionate sau neintentionate si s-a putut corecta rapid o directie gresita prin actiunea imediata dictata de senzorii fixati in diverse parti ale masinii. Timpii de reactie sunt si ei fabulosi, de doar 120 milisecunde fata de cateva zeci de secunde, in cazul reactiei din partea oamenilor.
Comentarii
Trimiteți un comentariu