In cele mai multe situatii, cand mergem la locurile de munca nu stam prea mult pe ganduri atunci cand ne alegem imbracamintea. Daca lucram intr-o companie mare nu ne vom duce cu siguranta doar in niste camasi cu poalele iesite pe afara si destul de botite si in niste blugi rupti si cu cat mai multe culori si accesorii. Vom alege o tinuta eleganta si rafinata, in ton cu brandul companiei si cu normele impuse de conducere in ceea ce priveste modul in care se afiseaza in mediul intern fiecare angajat-sunt niste criterii ce tin de comunicarea interna si de modul in care fiecare companie alege sa-si puna in evidenta valorile din manualul e brand.
Nu veti gasi insa in nicio companie creativa, unde oamenii trebuie sa furnizeze mereu idei noi o astfel de cutuma, acolo fiind permisi si chiar recomandati blugii sau tricourile colorate, care sa stimuleze imaginatia si creativitatea angajatilor. Potrivit unui studiu recent facut de americani, a te imbraca lejer la locul de munca si deloc elegant echivaleaza cu o scadere a capacitatii de a percepe per ansamblu o anumita problema. Cei care se imbraca business, elegant, pot sa se concentreze mai bine asupra imaginii de ansamblu, sa nu mai acorde o atat de mare importanta detaliilor si sa poata rezolva rapid toate sarcinile care le au de indeplinit si care presupun o gandire out of box. Abstractizarea gandirii si posibilitatea dezvoltarii unor metode de rezolvare a sarcinilor mai rapide si mai inedite tine de cat de formala este tinuta in care angajatul este imbracat. Ca sa isi demonstreze ipoteza, cercetatorii americani au identificat cu ajutorul voluntarilor tipurile de procese cognitive avute la un moment dat si gradul de formalism pe care acestia si-l asociau in functie de imbracamintea pe care alegeau sa o poarte in anumite situatii. Pe parcursul testelor subiectii au purtat fie haine business, fie unele mai lejere.
Cei cu tinute formale au reusit sa isi puna in evidenta mai bine gandirea holistica si sa parcurga mai rapid testele pregatite. Gandirea holistica a venit la pachet cu schimbarea starii subiectilor, in sensul ca acestia s-au simtit mai puternici si mai increzatori in propriile puteri.
Nu veti gasi insa in nicio companie creativa, unde oamenii trebuie sa furnizeze mereu idei noi o astfel de cutuma, acolo fiind permisi si chiar recomandati blugii sau tricourile colorate, care sa stimuleze imaginatia si creativitatea angajatilor. Potrivit unui studiu recent facut de americani, a te imbraca lejer la locul de munca si deloc elegant echivaleaza cu o scadere a capacitatii de a percepe per ansamblu o anumita problema. Cei care se imbraca business, elegant, pot sa se concentreze mai bine asupra imaginii de ansamblu, sa nu mai acorde o atat de mare importanta detaliilor si sa poata rezolva rapid toate sarcinile care le au de indeplinit si care presupun o gandire out of box. Abstractizarea gandirii si posibilitatea dezvoltarii unor metode de rezolvare a sarcinilor mai rapide si mai inedite tine de cat de formala este tinuta in care angajatul este imbracat. Ca sa isi demonstreze ipoteza, cercetatorii americani au identificat cu ajutorul voluntarilor tipurile de procese cognitive avute la un moment dat si gradul de formalism pe care acestia si-l asociau in functie de imbracamintea pe care alegeau sa o poarte in anumite situatii. Pe parcursul testelor subiectii au purtat fie haine business, fie unele mai lejere.
Cei cu tinute formale au reusit sa isi puna in evidenta mai bine gandirea holistica si sa parcurga mai rapid testele pregatite. Gandirea holistica a venit la pachet cu schimbarea starii subiectilor, in sensul ca acestia s-au simtit mai puternici si mai increzatori in propriile puteri.
Comentarii
Trimiteți un comentariu