Facebook isi face de cap: se joaca cu sentimentele oamenilor pentru a deveni mai profitabil

Toti cei care suntem disperati dupa Facebook ar trebui sa ne gandim de doua-trei ori inainte sa mai intram si sa mai socializam cu ajutorul sau. E deja o realitate ca Facebook se foloseste de datele noastre pentru a ne „baga pe gat” reclame targetate si pentru un marketing agresiv foarte bine targetat.

Acelasi Facebook se foloseste de bazele de date imense pentru a scoate bani frumosi din marketing si publicitate fara voia noastra si asta ar trebui sa duca la inchiderea a cat mai multe conturi de pe reteaua care nu prea mai e onesta cu propriii utilizatori. Recent insa, dupa parerea mea, s-a intrecut masura-chiar ma gandesc serios sa imi lichidez contul de pe reteau lor. Folosindu-se de 700.000! de utilizatori, fara a le obtine acordul in prealabil, Facebook a pus la cale un expriment ciudat, oferind in Newsfeed doar anumite tipuri de continut, unele negative, unele pozitive. „Mimetismul emotional” sa-l numim asa, a functionat peste asteptari: astfel, toti cei care au avut pe Wall numai stiri si informatii „de bine” au postat si ei, la randul lor, informatii si surse pozitive; la fel s-a intamplat si in cazul celor care au primit continut negativ. Oamenii de stiinta au dovedit astfel in practica mecanismele contagiunii emotionale, care apare fara niciun avertisment intre oameni care nu comunica direct, ci doar sunt pusi in fata unor postari, sa spunem, cu o anumita tenta, ale unor prieteni, fara ca stimulii nonverbali sa fie prezenti sau sa fie surprinsi in actiune. Asta ne-a dovedit inca o data ca fiinta umana reactioneaza foarte usor la stimuli de natura psihologica si ca manipularea nu poate fi „infruntata” atunci cand nu esti constient ca te afli sub incidenta sa. Desi multi utilizatori s-au aratat consternati de jocurile murdare ale celor de la Facebook, cand cineva isi face un nou cont nu sta sa citeasca, de obicei toate randurile din polica de confidentialitate si termenii si conditiile retelei si la un Sign Up si Login cat ai zice „click”.

Daca ati fi citit cu atentie inainte sa va aruncati sa va faceti conturi pe reteaua de socializare a domnului Zuckerberg v-ati fi gasit in ipostaza de a surprinde un fapt foarte grav: va dati acordul exact in acele clipe cand faceti Sign Up sa devenit niste soricei de laborator pentru studii de natura psihologica facute pe dvs., fara niciun fel de avertisment, fara a vi se cere acordul explicit-vi l-ati dat cand v-ati logat pe retea, asa ca nu aveti de ce sa va plangeti ulterior. Urat din partea Facebook, foarte urat!

Comentarii